BIL Sweden summerar bilåret 2017

Tisdagen den 2 januari på Nobelmuseet i Gamla Stan presenterar BIL Sweden nyregistreringarna för personbilar, bussar och lastbilar för 2017. Under pressträffen kommer även prognosen för 2018 att presenteras.

I samband med pressträffen visar BIL Swedens medlemsföretag upp de senaste supermiljöbilarna på marknaden. Bilutställningen sker utanför museet på Stortorget och den intresserade kan ställa sina frågor direkt till biltillverkarna.

Hur sammanfattas nybilsförsäljningen under 2017 och vad kan bilbranschen förvänta sig av 2018? BIL Swedens VD Bertil Moldén svarar på frågorna och ger även en prognos för personbilar och lätta lastbilar samt för antalet laddbara bilar 2018. En lista över de modeller som uppfyller miljöbilsdefinitionen samt en lista över existerande och kommande supermiljöbilar kommer att presenteras på presskonferensen.

Tid och plats:
Tisdag den 2 januari kl. 09:00 (frukost från 08:30)
Nobelmuseet, Stortorget 2, Gamla Stan, Stockholm.

Vi bjuder på kaffe och smörgås från kl. 08.30.

Varmt välkommen!

För mer information kontakta Victoria Elmgren, victoria.elmgren@bilsweden.se tel. 076-392 74 77 eller Anders Norén anders.noren@bilsweden.se (Teknisk chef), tel. 076- 145 00 47.